7 רעיונות לארוחות קיץ קלילות

כשהקיץ מגיע החשק לבשל פוחת. חם, לח ולא נעים לשהות במטבח במשך שעות. כך הופכות ארוחות העובדים לפחות מושקעות, בין אם מדובר בכריכים פשוטים או בשאריות מליל אמש, בארוחה קנויה מבית הקפה הסמוך או בטייק אווי מהמסעדה.

אם אתם לא רוצים להסתמך על ארוחות לעובדים שעולות הרבה או כאלו שהן פחות בריאות, הנה שבעה רעיונות קלים ליישום וטעימים מאד.

 

סלט קינואה ירוק

כל מה שצריך הוא לשים קינואה במים, לבשל עד ריכוך ולהוסיף הרבה עשבי תיבול, לימון ושמן זית. אפשר להוסיף חמוציות, טחינה גולמית, אגוזים ושקדים ולהנות מארוחה מזינה מאד וקלילה.

 

מוקפץ ירקות

הרתחה של 3 דקות של אריזת אטריות אורז, הקפצה של ירקות חתוכים ויש לכם מוקפץ ירקות. אחד המאכלים הכי אהובים במטבח האסייתי הוא בעצם ארוחה לעובדים שמספקת שובע באמצע היום ואפשר להוסיף לה בכל פעם מחדש המון טעם וצבע.

 

אורז עם עוף וגזר

עוד סוג של מוקפץ שנותן מענה ומספק את התיאבון שמגיע באמצע היום. אורז מלא שקל להכין תוך חצי שעה, עוף שמקפיצים במחבת או שאריות השניצל של ליל אמש וירקות אהובים כמו גזר ואפונה. הכל בסיר אחד ויש לכם ארוחת צהרים מושלמת לעבודה.

 

סלט ירוק עם תפוחי אדמה לימוניים

נשמע מסובך אבל כל מה שצריך הוא להרתיח את תפוח האדמה במים, לחתוך לקוביות ולהוסיף לכל הירקות הירוקים שיש לכם בבית. פלפל ירוק, חסה, תרד, בצל ירוק ועוד. תתבלט בלימון ובשמן זית ויש לכם מנה משביעה לארוחת הצהריים.

 

בורגול ועדשים

זה נשמע מסובך אבל אלו ארוחות לעובדים שמשביעות למשך שעות ארוכות. מרתיחים בורגול עם הרבה מים, מרתיחים בנפרד גם עדשים עד ריכוך, מערבבים יחד ומוסיפים מעט נענע, לימון, בצל ירוק ושקדים מטוגנים. התוצאה, גם כשהיא קרירה ישר מהמקרר, טעימה ומזכירה מנות אהובות מהמטבח הערבי.

 

מאפינס ירקות

מנה שדורשת קצת הכנה מראש אבל אפשר להקפיא ולהוציא מתי שרק צריך. הבסיס למאפינס הוא ביצים, קמח, יוגורט, מלח ותבלינים ואת הירקות אפשר להוסיף איך ומתי שמתחשק. אפשר להכין מראש מאפינס תירס, קישואים, תרד או כל ירק אחר שאתם אוהבים. את המאפינס אורזים היטב ומקפיאים וכל מה שצריך הוא לחמם ולהגיש.

 

כריכים עשירים בירקות ובקטניות

גם כריך יכול להיות ארוחה קלילה וקיצית, אבל חשוב להכניס לתוכו מרכיבים שיהפכו אותו מכריך מהיר לארוחה מזינה. הכניסו לכריך שלכם ממרחים העשוים מקטניות וחלבונים, ירקות ירוקים טריים, סלטי ירקות מבושלים וכל דבר אחר שהופך את הארוחה ליותר מסעירה. בכל יום כריך אחר ויש לכם פתרון מצוין.

 

הקיץ מביא איתו לא מעט אתגרים מבחינה קולינרית. אם אתם מחפשים ארוחות לעובדים שמאפשרות לכם להישאר תחת המזגן ולא להוציא הרבה כסף, כדאי לאמץ את הרעיונות האלו. אנחנו כבר רעבים.