כל מה שרציתם לדעת על תחום המסעדנות

מסעדנות היא אחד התחומים החשובים במשק הישראלי. הוא מאגד בתוכו את כל המקומות הקולינריים אליהם מגיעים ישראלים רבים כדי לאכול ארוחה איכותית.

זהו תחום שפונה תמיד לעוד ועוד אנשים חדשים, כשחלום פתיחת המסעדה מלווה אינספור ישראלים - חלקם אף מצליחים להגשים אותו ולהקים עסק משגשג.

 

תחום מאתגר במיוחד

אין זה עניין פשוט להתנהל בתחום המסעדנות בישראל כיום. זהו תחום שבו פועלים הרבה מאד בתי עסק, ולכן גם התחרות רבה. לכן, ההחלטה הראשונה שצריכים לקבל נוגעת לקהל היעד אליו פונים, פונקציה של הז'אנר של המסעדה, של מאפייני האזור בו היא אמורה להיות מוקמת ושל האופי שמעוניינים שיהיה לה - למשל, מסעדה פשוטה ועממית מול מסעדת יוקרה או אפילו מול מסעדת שף. הזירה הישראלית של המסעדנות מציעה אמנם מקום לכולם, אך צריך לקחת בחשבון מאמצים שיש לבצע על מנת לשמור על רמה גבוהה ולהתבלט. אין זה דבר מובן מאליו שעסק מסוים בתחום המסעדנות, בטח ובטח עסק חדש, יצליח כבר בנקודת התחלה. סבלנות היא אחת ממילות המפתח החשובות ביותר בתחום, לכן גם מומלץ לקחת ייעוץ קולינרי מאנשים המתמקצעים בתחום זה כבר שנים על מנת להבין פחות או יותר את הרמה הנדרשת.

 

אלה שמצליחים להקים מסעדה - ובהמשך נראה כיצד בדיוק לעשות זאת - יכולים ליהנות מלא מעט פלוסים. הם זוכים להקים עסק שיכול להיות משגשג, משתלבים בסצנת הבילויים והקולינריה של מדינת ישראל ועשויים לגרוף רווחים נאים מאד לאורך הדרך. בהמשך לכך, בתחום המסעדנות יש הרבה מאד מקומות שאפשר להתפתח אליהם אם מתנהלים היטב, מגישים אוכל איכותי, שומרים על מאגר לקוחות רחב ומשקיעים כל העת בהתחדשות - אך גם בשיווק.

 

אז איך מקימים מסעדה?

תחום המסעדנות הוא תחום מאתגר מאד, בו צריך לפעול על פי הספר על מנת להגשים חלומות. כל מי שמעוניין לפתוח מסעדה נדרש לבצע לא מעט פעולות ברמה הבירוקרטית והטכנית, למשל הגשת בקשה לרשות המקומית לפתיחתו של העסק, הגשת בקשה רלוונטית למשרד הבריאות (מתבצעת על ידי הרשות המקומית) ובחינת הבקשה על פי פרמטרים תברואתיים אלה או אחרים. לאחר מכן יש להקים במסעדה את התשתיות שיאפשרו הכנת האוכל והגשה שלו, לרכוש ציוד יקר ולגייס כוח אדם.

 

מכיוון שההון העצמי הנדרש לצורך פעילות בתחום המסעדנות עשוי להיות גבוה, אין זה מובן מאליו שתהיה כאן התמודדות כלכלית פשוטה. פעמים רבות הפתרון היחידי הוא לקיחת הלוואה בסדר גודל זה או אחר, שיתוף פעולה עם שותפים או אפילו גיוס משקיעים. אלה שרוצים נקודת פתיחה מעט פשוטה יותר יכולים לנסות את מזלם תחילה בתור זכיינים של רשתות מזון מוכרות, ומשם להמשיך להתרחב.