יש לי חלום

אחד המשפטים שאני תמיד שומע כשמזמינים אותי לייעץ קולינרית הוא "יש לי חלום שתהיה לי מסעדה או בר או עסק שקשור לאוכל". תנו לי ללוות אתכם במסע מחלום למציאות

בחלום אנשים רואים את המקום שהם יפתחו, האוכל שיגישו כי הם מאד אוהבים לבשל או שהם ייקחו שף שיכין את האוכל והם יקבלו את האורחים ויסתובבו בין השולחנות.

 

בחלום הזה גלומים המון אמוציות ולרוב גם המון אגו, "אני רוצה להיות בעל הבית", "אף אחד לא יאמר לי מה לעשות", "האוכל שלי הכי, מיוחד, טעים, חדשני", "אני מבשל בבית לחברים והם שכנעו אותי לפתוח משהו" ואלה מעט מהמשפטים שאני שומע כשאני נפגש עם יזמים שרוצים לפתוח מסעדה.

 

ייעוץ קולינרי של השף - יואב בר

 

החלום הזה מתממש והופך להצלחה למעטים, הסטטיסטיקה איננה לטובת היזמים, רוב המסעדות נסגרות תוך שנה וזאת מאחר שהפער בין החלום למציאות הוא גדול מאד וכאשר יזם מגיע לעסקי המזון רק עם החלום ואיננו מכיר את המציאות של להקים עסק מזון על כל צדדיו התנפצות החלום יכולה להיות קשה מאד הן נפשית והן כלכלית.

 

לכן כדאי לא לוותר ולקחת יועץ שמתמחה בהקמת מסעדות שיידע ללוות את העסק מהקמה ועד לפתיחה שידע לקרוא את היזם ולהפוך את החלום למשהו מציאותי אבל עם התכנות כלכלית.

 

המיקום של המסעדה, אופיה, התפריט שיוגש, בחירת הצוות , בניית נהלי העבודה, בחירת הספקים, בניית מערך קניות והבנת ההתנהלות הכלכלית של מסעדה ,כל אלה דברים שיש להיות מאד מקצועיים בהם כי ביום יום אם עסק איננו בנוי בצורה מקצועית , הנפילה תהיה מהירה וכואבת.

 

לא מספיק רק לדעת לבשל טוב, תוכניות טלויזיה רבות שעוסקות באוכל גורמות לנו לחשוב שהכל זה האוכל, העבודה במטבחים מקצועיים נוגעת בהמון מרכיבים וחייבים להכיר אותם.

 

השף יואב בר באמצע הדרכה - יואב בר

 

כאן היועץ בא לעזרתכם, אל תוותרו כי אפשר להגשים חלומות ולהפוך אותם להצלחה רק כדאי לעשות זאת בעזרת אדם מקצועי שמכיר את המציאות.

 

בסדרת הכתבות הבאות אכתוב על פתיחת מסעדות, מה כדאי לדעת, לעשות וללמוד לפני שפותחים מסעדה ועד אז אל תפסיקו לחלום....

 

בהצלחה

שיהיה לנו בהצלחה! - יואב בר

 

השף יואב בר הוסמך כמאסטר שף מטעם האוניברסיטה העברית, הינו בעל ניסיון של 24 שנים במסעדנות, מלונאות, קייטרינג לאירועי בוטיק, ניהול מטבחים וייעוץ למסעדות ומזון ומשקאות

 

 

הנכם מוזמנים לקרוא עוד אודות מוניטין הייעוץ הקולינארי של השף יואב בר