דף הבית > הבלוג > אחר  >  טעם החיים – קינוחים, עוגות וביניהם
אהבתם?
שתפו!

טעם החיים – קינוחים, עוגות וביניהם

מי אינו אוהב קינוחים? התחום הקולינארי הזה עד בימים אלו למהפכה של ממש, ואנו מזמינים אתכם ללמוד ולהכירה

13/07/2014

שהו טוב עובר על עולם הקינוחים בשנים האחרונות. נראה שבעוד שהבון טון השולט במסעדות העלית בכל רחבי העולם הוא להגיש למנות הראשונות והעיקריות חומרי גלם איכותיים ומשובחים שעברו תהליכי עיבוד מינימאליים על מנת להדגיש את איכותם ואילו למנה אחרונה להגיש קינוח שכל כולו שיר הלל לטכנולוגיות בישול חדישות.


בין אם מדובר על שילובים של טקסטורות לא שגרתיות, על שימוש בחומרי גלם מורכבים שבעבר כל קשר בינם לבין קינוח היה מקרי בהחלט ובין אם מדובר על קינוחים אינטראקטיביים שמשלמים בין פירוטכניקה לטכנולוגיה, כפי שזה נראה מפה, מהמנה האחרונה תצא הבשורה הקולינרית שתצעיד אותנו קדימה, אל עבר הגורמה.

לסיים בגדול

רבים מהבשלנים הביתיים כבר מודעים לכך שגם אם כל הארוחה הייתה סבירה פחות או יותר, הרי שבעזרת קינוח יוצא דופן ניתן לשדרג את הארוחה כולה. בסופו של דבר בדיוק כמו במופע מוזיקלי, הנאמבר האחרון הוא זה שמשאיר את הקהל עם הרושם שאתו ימשיך הביתה. לפיכך במידה ולא ניחנתם בכישרון בישול יוצא דופן, הקפידו לרכז את המשאבים שלכם ביצירת הקינוח המושלם והאמינו לנו שתצאו נשכרים ושמפלס התשואות יהיה גבוה במיוחד.

מתוק - אאוט, מלוח - אין

אחת התפיסות המקובלות לגבי קינוחים היא שהקינוח צריך להיות מתוק ושהוא צריך להיות מוגש בסיום הארוחה לאחר המנה העיקרית. עם זאת, התפיסה הזו אמנם מאפיינת את המטבח הישראלי המתגבש אך בהחלט לא מאפיינת את כל תרבויות העולם. כך למשל בסין נהוג להגיש את המנה המתוקה דווקא בחלק האמצעי של הארוחה, בצרפת נהוג להגיש לפני הקינוח דווקא מבחר של גבינות על מנת להדגיש את טעם המנה האחרונה ואילו לאחרונה רוב השפים המובילים בעולם החלו לייצר קינוחים מלוחים כמו למשל אותה גלידה מפורסמת בטעם פרמז'ן שהציתה את הטרנד במסעדת אל בולי הספרדית אי שם בשנת 2011.
במילים אחרות הגבולות הם גבולות הדמיון כיוון שהגבולות הקולינריים של הקינוחים כבר מזמן פרוצים ופתוחים לרווחה עבור כל מי שרק מעז לעבור אותם.

 

קינוחים מלוחים - שף פרטי יואב בר

קינוחים מלוחים - אפשר גם לשדרג! צילום: Thinkstock

 

קינוחים קלאסיים או לצאת מהשגרה?

במידה ואתם עומדים לפני אירוע חשוב שבו אתם אמונים על התקנת הארוחה כולה או לכל הפחות אחראיים על התקנת הקינוח, הרשו לנו להציע לכם לבחור באחת משתי האפשרויות הבאות. האפשרות הראשונה היא לבחור להכין מתכוני קינוחים של עוגות קלאסיות ברמת ביצוע גבוהה במיוחד והאפשרות השנייה היא לבחור דווקא להכין קינוח לא שגרתי בעליל. במידה ואתם בוחרים קינוח קלאסי כמו למשל קרם ברולה, הקפידו על כך שחומרי הגלם בהם תבחרו יהיו מהמשובחים שבמשובחים ואילו במידה ואתם בוחרים להכין קינוח לא שגרתי הקפידו לבחור במתכון יחסית פשוט להכנה ונסו לייצר בסופו של דבר תוצאה אסתטית כמה שיותר על מנת להקל על ההתנסות.


טיפ אחרון לקהל שומרי המצוות - כאשר אתם מכינים קינוח בארוחה בשרית, הקפידו להימנע מלבחור במתכונים שבמקור יש להשתמש בהם במוצרי קייטרינג חלבי כמו שמנת או חמאה. העדיפו תחת זאת לבחור במתכונים שבהם לא היה צורך לעשות שימוש במוצרי חלב מלכתחילה בדגש על קינוחי שוקולד או פירות.

 

אולי יעניין אותך גם:
סגור
צרו איתנו קשר
שם מלא:  *
טלפון:
אימייל:*
פנייה:

יעוץ קולינרי - יואב בר

יעוץ
קולינרי

יעוץ קולינרי למסעדות עם יואב בר

לחץ כאן >
שף פרטי - יואב בר

שף פרטי

הזמינו את
יואב לבשל
לכם

לחץ כאן >
שף טו גו - יואב בר

שף טו גו

הכנתי לכם משהו הביתה

לחץ כאן >
אתר מבית ספיישל - יואב בר