טיפים להכנת אוכל מבושל, טעים ובריא

רוצים לאכול בריא ולא יודעים איך להתחיל? קבלו מאיתנו טיפים חשובים

מזון מטוגן נחשב לא בריא ובצדק. אוכל מבושל הוא יותר בריא. אפשר די בקלות להכין ארוחות מלאות, שבהן תשלבו את כל אבות המזון ותוותרו על מרכיבים לא נחוצים, לא בריאים ואפילו ממש מזיקים.

 

קבלו להלן טיפים שיעזרו לכם להכין אוכל מבושל, טעם ובריא. את הג'אנק פוד בבקשה נא להשאיר מחוץ לתפריט שלכם.

 

מרק חם - משביע ונהדר

ניתן להכין מרקים מצוינים המבוססים על ירקות טריים, בשר, תפוחי אדמה, גזר ועוד. כדי להעשיר את הטעם ניתן להוסיף תבלינים כמו מלח ופלפל או כל תבלין אחר שאתם אוהבים.ירק תמיד מוסיף למרק כמו סלרי טרי, כוסברה, פטרוזיליה ועוד. למנה משביעה במיוחד ניתן להוסיף גם מעט אטריות או פתיתים שיעשירו את המנה.

ממה חשוב להיזהר? אל תוסיפו יותר מדי מלח בזמן הבישול. הימנעו מתוספת של מרק עוף באבקה. היא בדרך כלל מכילה הרבה חומרים משמרים ומשפרי טעם מלאכותיים ומלבד זאת היא עתירת קלוריות.

 

תוספת מלאה תמיד עדיפה

אורז נחשב לאוכל בסיסי, טעים ואהוב. כאשר רוצים ליהנות מאוכל בריא יותר, וותרו על כל אותם מזונות ג'אנק "המתחפשים" לאורז, כמו מנות אינסטנט של שקיות אורז או מנות חמות המכילות תוספות מאוד לא בריאות וגם המון מלח. כתוספת לצד מנת בשר, עוף או טופו, לכו על אורז מבושל מלא.

אורז מלא הוא בריא, משביע ומכיל סיבים תזונתיים. אז איך מכינים אותו?

ראשית, טגנו בצל במעט שמן, הוסיפו פטריות קצוצות או גזר קצוץ, אפונה ועוד. בשלו את האורז עד שיתרכך ולאחר מכן בתיאבון. מנת אורז מלא היא תוספת בריאה ומשביעה. אם אתם רוצים לגוון את התפריט שלכם, תוכלו לבשל קינואה, היא אחד הדגנים שמכילים הכי הרבה חלבון.

 

קטניות טעימות ובריאות

במקום מאכלים מטוגנים כמו צ'יפס או ספגטי עתיר גלוטן, שלבו בתפריט שלכם מגוון קטניות העשירות ברכיבים תזונתיים רבים. הם מכילות חלבון עשיר ומעט מאוד שומן. הן גם טעימות ומכילות מינרלים חשובים כגון ברזל או אשלגן. בקטניות כגון חומוס, עדשים או אפונה יש גם סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע, ומסייעים לתהליך העיכול. נסו גם סויה וסוגים נוספים של קטניות כגון כוסמין.לאחר השריה במים, מבשלים אותם ומתבלים כטעמכם. זוהי ארוחה קלה ומשביעה או תוספת מצוינת לארוחה מלאה.

 

אין זמן לבשל? בחרו במשלוחים בריאים!

לא תמיד יש לנו זמן לבשל, זה בוודאי לא אומר שנתפשר על ג'אנק פוד? לא כדאי! מהפכת המזון הבריא הגיעה גם למשלוחי האוכל. כיום אפשר להזמין אוכל מבושל בריא וביתי, שכל מה שצריך לעשות זה לחמם אותו ולהתחיל ליהנות.

אוכל מבושל ובריא, בהזמנה דרך האינטרנט גם הביתה וגם לעבודה.

 

כך תוכלו להזמין מנות טעימות, מוכנות לאכילה וגם מזינות ובריאות. מומלץ כארוחת צהריים, לילדים החוזרים רעבים מבית הספר, להזמנה למקומות עבודה, לאנשים שלא מבשלים וגם בני גיל הזהב יוכלו ליהנות מאוכל מבושל ובריא המכיל את כל אבות המזון.