טיפים לבישול בריא

התזונה המודרנית היא אתגר לא פשוט, הדורש תשומת לב קפדנית. לאור השינויים הרבים, החלטנו להביא בפניכם מספר עצות בנוגע אל בישול בריא

היום המזון שלנו מורכב בעיקר ממוצרי מזון, ולא רק ממזון, והשינוי הקטן הזה, הפיכת המזון ל'מוצר' הוא בעל השפעה רחבה מאוד על הבריאות שלנו. הטרנד של ייעוץ קולינרי, בישול והאכילה הבריאים כבש את כל העולם המערבי, עם ההתעוררות של התושבים של חצי הכדור הזה להשפעה מיידית של האוכל שלהם על הבריאות שלהם.

 

הכול מתחיל ונגמר במטבח

המטבח הוא הלב של הבית, והאוכל הוא המנוע עליו אנו חיים כל חיינו, עם כל פעימה של הלב שלנו. לא לכולם יש שף פרטי בבית, ורובנו עדיין מבשלים לעצמנו, לפחות פעם או פעמיים בשבוע, וחלקנו כל יום ביומו. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להפוך את המטבח שלכם למטבח בריא במיוחד.

 

1. קניה בריאה - הכול מתחיל ונגמר במצרכים שאנו קונים, האיכות והטריות שלהם. בחרו מזונות טריים לבישול שלכם, והעדיפו תמיד את הטרי על פני הקפוא.

 

2. אורגני - הרבה מדובר על אורגני, בעד ונגד, אמת או שקר, אך בשורה התחתונה אין ספק בדבר, גידול אורגני משתמש בפחות רעלים אם בכלל, וגם אם אתם לא בטוחים במאת האחוזים כי זה אורגני, את הירקות האחרים אתם יודעים כי הם לא, ולכן עדיף לבחור באורגני, ולהוריד משמעותית את הסיכון במזון.

 

3. אל תבשלו עם שימורים - אם העדפתם מזון טרי על קפוא, העדיפו עוד הרבה יותר מזון טרי על מזון משומר. זיתים רכשו טריים, ומלפפונים חמוצים גם כן, אפילו אם אתם מבשלים אותם.

 

4. הימנעו מטיגון - הטיגון הוא אולי אופציה טעימה במיוחד, אבל מבחינה בריאותית מדובר באסון. השמן המבושל הוא קרצינוגני, והרבה מאוד מהחומרים הטובים שבמזון הולכים לאיבוד בטיגון, בייחוד, אך לא רק, בטיגון עמוק, ולכן מומלץ להעדיף אידוי. את השמן ניתן להוסיף לאחר הבישול, וליהנות מהטעם הטוב והחומרים הבריאים שבו.

 

 

אפשרי בריא!

פתרונות בישול בריא

לבשל בריא דורש ידע וניסיון, ורובנו למדנו מההורים שלנו. ההורים שלנו בישלו בתקופה בה לא הייתה עוד הרבה מודעות, וההרגלים של קיצורי הדרכים שנחשבו לדבר הטוב ביותר בשוק הפכו להרגלים של רבים מאיתנו. כדי לשנות הרגלים, יש ללמוד מחדש, ועדיף בצורה מקיפה, כמו בעזרת סדנאות בישול.

 

אחד הפתרונות האידיאלים, הנוחים והפשוטים ביותר היא לקחת את אחת ממגוון הסדנאות שמוצעות כיום בשוק, סדנאות בישול בריא עם שף פרטי, מהנות ויעילות שמקנות לכם את הידע הנדרש כדי לבשל ארוחה מלאה, בריאה ומגוונת, למשפחה, לחברים או לארוחה זוגית רומנטית.